خودروی دیگنیتی

بهمن دیگنیتی


۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱:۰۹
۳۰۱۱
۷


خودرویی بهمن دیگنیتی را در این مطلب می خوانیم .

پس از آغاز تحریم ها گروه بهمن نتوانست تا با توجه به ظرفیت های درنظر گرفته تولید کراس اوور هاوال H2 را ادامه دهد. این خودرو در سال ۱۳۹۷ برنامه داشت تا هاوال H9 را در تیراژ معمولی و به صورت وارداتی به بازار بیاورد و در نیمه دوم همان سال، هاوال H6 نسل جدید را در نسخه دو دیفرانسیل به جمع محصولات تولیدی خود اضافه کند. اما مشکلات مربوط به خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودرو باعث شد تا تولید هاوال H2 هم ادامه دار نباشد و گروه بهمن و شرکت بهمن موتور در میانه راه عرضه این کراس اوور، مشکلاتی را با مشتریان داشته باشد.

اما بعد از حدود دو سال دست و پنجه نرم کردن با نبود هاوال و نارضایتی حواله داران این خودرو، بالاخره گروه بهمن کراس اوور کوپه را به جمع محصولات مونتاژی خود اضافه کرد. البته که این خودروساز صحبتی از جایگزینی این خودرو با هاوال H2 نمی کند و از نگاه عمومی، این مسئله مطرح شده که محصول جدید جایگزین کراس اوور قبلی شده است. این خودروساز خصوصی بعد از چند ماه فعالیت چراغ خاموش با گروه DFM و DFL، بالاخره کراس اوور ix5 را با تغییرات مختلف و با نام دیگنیتی به بازار معرفی کرد. ” دیگنیتی ” نامی به معنای ” کرامت ” است و بر روی نسخه ایرانی ix5 نصب می شود. در بسیاری از محافل خودرویی، این کراس اوور کوپه با نام ” بهمن دیگنیتی پرایم ” معرفی می گردد.

 

معرفی اجمالی بهمن دیگنیتی پرایم:

همان طور که در بخش بالا گفته شد، بهمن دیگنیتی پرایم نسخه ایرانی ix5 گروه دی.اِف.اِم و شرکت دی.اِف.اِل است. این خودرو یک کراس اوور متوسط و با سبک طراحی کوپه است که در نسخه تک دیفرانسیل جلو عرضه می شود. ix5 در بازارهای مختلف سطح امکانات گوناگونی را ارائه می دهد و گاهی می تواند در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی ظاهر شود. اما در بازار ایران به خاطر بحث داخلی سازی، تطبیق و قیمتی می بینیم که دیگنیتی پرایم در مقام یک کراس اوور نیمه لوکس مونتاژی قرار گرفته است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک با خودروهایی مانند ام وی ام X55، جک X7 یا همان KMC K7، چری تیگو ۷ و SWM G01 رقابت می کند. با توجه به مقایسه ویژگی های این خودرو با نسخه های سایر کشورها، می توان گفت که دیگنیتی پرایم ارزش جهانی در بازه ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار را دارد. به گفته مدیران بهمن موتور قرار است تا این کراس اوور کوپه به روش CKD در ایران تولید شود و برخی از اجزای آن هم به مرحله داخلی سازی رسیده است.

شخصات و ویژگی های فنی بهمن دیگنیتی پرایم:

این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۴۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و برخی ix5ها نصب است، SFG15T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی.اِف.اِم شناخته می شود. تولید حداکثر گشتاور از ۱۸۰۰RPM، مصرف سوخت مناسب، بالانسر قوی، تطبیق پذیری مناسب و استهلاک منطقی از جمله مزایایی است که باعث شده تا SFG15T در بررسی های مختلف به عنوان یکی از پیشرانه های مناسب صنعت خودروی چین در کلاس اقتصادی معرفی شود. البته در برخی نسخه های ix5 نیز از پیشرانه HD15 استفاده می شود که این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۸۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر تولید می کند و حداکثر گشتاور را از ۱۵۰۰RPM در اختیار راننده می گذارد. نکته جالب در مورد HD15 این است که به مراتب مصرف سوخت کمتری نسبت به SFG15T دارد و چالاکی بهتری را برای ix5 فراهم می سازد.

دیگنیتیدیگنیتی

این پیشرانه ها استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارند و به نمونه ۱۴۸ اسب بخاری که بر روی دیگنیتی نصب شده و به گفته مهندسان گروه بهمن مطابق با شرایط ایران و سوخت رایج کشور برنامه ریزی شده است. همچنین به گفته دی.اِف.اِم هم این پیشرانه مصرف سوخت بهینه ۵٫۴ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و در شرایط معمولی، مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۵ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت می کند. البته بدیهی است که این اعداد بر مبنای سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر و در شرایط ایده آل به دست آمده و تا حدی با یک دوره ترکیبی رانندگی معمولی تفاوت دارد.

دیگنیتیدیگنیتی

وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ های جلو را یک جعبه دنده CVT بر عهده دارد. این جعبه دنده اتوماتیک نسل سوم CVTها به حساب می آید که چند وقتی است در گروه DFM برای محصولات سواری استفاده می شود. معمولا جعبه دنده های CVT نسل ۳ سرعت عمل بیشتری را نسبت به نسخه های قدیمی دارند و از سویی صدای کمتری را هم تولید می کنند. این جعبه دنده ها که جرمشان نسبت به CVTهای نسل ۲ کمتر شده است، در حالت اسپرت، L و تیپ ترونیک مصنوعی کارکرد منطقی تری را به نمایش می گذارند. البته که هیچگاه این جعبه دنده ها لذت رانندگی سیستم های انتقال قدرت AT و DCT را به راننده منتقل نمی کنند و بیشتر در شتاب ثانویه می توانند توانایی مطلوبتری را نسبت به سایر جعبه دنده های اتوماتیک به نمایش بگذارند.

دیگنیتی

 

امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرایم گروه بهمن:

کراس اوور جدید گروه بهمن که سبکی کوپه را هم با خود به همراه دارد، می تواند در برخی از بخش ها امکانات به نسبت مدرنی را در اختیار مالکان خود بگذارد. به عنوان مثال در بخش کاسه چراغ ها با فناوری تمام LED طرف هستیم که می توان بازدهی خوبی را داشته باشد و از سویی عملکردی مطلوب را به نمایش بگذارد. درِ صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک تک کاناله با دو پنل تنظیم و… از جمله امکاناتی است که می توان ویژگی های رقابتی را به بهمن دیگنیتی پرایم اعطا کند. همچنین ۴ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی است.

اما از سویی نبود برخی امکانات مانند کیسه های هوای پرده ای، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، جلو آمپر دیجیتال، رادار نقطه کور، رادار خطی، حافظه تنظیمات صندلی راننده و… باعث شده تا کراس اوور جدید گروه بهمن در بعضی از رقابت ها از خودروهایی مانند SWM G01، چری تیگو ۷، هاوال H2 و… عقب تر باشد.

در کابین دیگنیتی پرایم گروه بهمن:

باید دقت داشته باشیم، دیگنیتی پرایم با تمام شعارهای تبلیغاتی و تصویرسازی های انجام شده که به عنوان یک خودروی به نسبت اسپرت معرفی می شود، در اصل یک کراس اوور تک دیفرانسیل است و ساختار جدید مهندسی دی.اف.ام و شرکای ژاپنی اش در آن وجود دارد. به عبارت ساده تر در این خودرو باید توقع محدودیت های رایج تمام خودروهای چینی را داشته باشیم که نمی گذارند فشارهای نامتعارف به قوای محرکه خودرو وارد شود و از سویی بر اساس کمترین استهلاک ممکن برنامه ریزی شده اند. با این حال مهندسان گروه بهمن می گویند که با توجه به تطبیق مجدد این کراس اوور با شرایط ایران و از سویی داخلی سازی های انجام شده، این خودرو می تواند هماهنگی بیشتری با سبک رانندگی ایرانی ها داشته باشد.

با این وجود در بحث ظاهری و سبک طراحی نمی توان گفت که مهندسان دی.اف.ام ضعیف کار کرده اند و اتفاقا باید اعتراف کرد که این خودروساز چینی توانسته تا طراحی اسپرت را به درستی برای یک کراس اوور نه چندان گران قیمت (در بازار جهانی) انجام دهد. با وجود اینکه برخی افراد سبک طراحی دیگنیتی پرایم یا همان ix5 را کپی از خودروهای مشابه آلمانی می دانند، اما به هر حال با خطوط طراحی طرف هستیم که پختگی کاملی دارند و اصول روز را در صنعت خودرو دنبال می کنند. همچنین طراحی جذاب امروز برگ برنده ای برای دیگنیتی پرایم گروه بهمن است و می بینیم که در فضای مجازی، بسیاری ظاهر این خودرو را تحسین می کنند.

دیگنیتیدیگنیتی

در کنار این طراحی اسپرت که در بهمن دیگنیتی پرایم دیده می شود، باید گفت که در کلاس کراس اوورهای متوسط با خودرویی جادار طرف هستیم. با وجود طراحی اسپرت نیمه عقبی خودرو می بینیم که دیگنیتی بیشترین فضای بار (صندوق عقب) کاربردی را میان رقبای خود دارد و در حالت استاندارد بیش از ۷۶۰ لیتر فضای مفید را در اختیار سرنشینان می گذارد. درِ صندوق برقی هم از جمله امکانات رقابتی در بهمن دیگنیتی پرایم است که فعلاً در سایر رقبای چینی این خودرو وجود ندارد. همچنین با وجود شیب سقف، توقع می رود که فضای سر سرنشینان عقب آنچنان مطلوب نباشد. اما در واقعیت با فضای کابینی طرف هستیم که افرادی با قد ۱۸۵ سانتی متر هم می توانند در عقب این خودرو راحتی نسبی را تجربه کنند. از سویی فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی متر در دیگنیتی سبب ایجاد فضای پای مناسب برای سرنشینان جلو و عقب شده است و می توان گفت که این کراس اوور می تواند برای خانواده های ۴ نفره مناسب باشد. زیر آرنجی و دریچه هوا برای سرنشینان عقب دیگنیتی وجود دارد و نباید حضور این امکانات را به عنوان برتری این کراس اوور دانست. زیرا اکثر رقبای بهمن دیگنیتی چنین امکاناتی را دارند.

دیگنیتی

وقتی بر روی صندلی راننده می نشینید، با کیفیت به نسبت خوب رودری ها، چرم صندلی و روکش داشبورد مواجه می شوید. طراحی قاب بلندگوهای روی درها ما را یاد سبک جدید طراحی بلندگوهای ب ام و می اندازد. به عبارت ساده تر، طراحان کمپانی دی.اف.ام این بخش را از روی محصولات ب ام و کپی برداری کرده اند و البته که نتوانسته اند تا جزئیات خاص و جذاب قاب بلندگوهای محصولات ب ام و را در ix5 و دیگنیتی ایجاد کنند. صندلی راننده در این کراس اوور به صورت برقی و در شش جهت تنظیم می شود. با وجود اینکه صندلی های دیگنیتی راحتی و ابعاد خوبی دارند، اما توقع می رود تا این کراس اوور جدید گروه بهمن حداقل تنظیمات بیشتری را برای صندلی راننده داشته باشد. در برخی از رقبای بهمن دیگنیتی پرایم از صندلی برقی ۸ حالته برای راننده استفاده شده است. البته خودروی مورد بررسی در اسب بخار تریم داخلی مشکی رنگ را داشت و در تصاویر تبلیغاتی بهمن موتور از تریم داخلی زرشکی-مشکی استفاده شده است.

در کنار این موارد باید گفت که دید راننده به محیط اطراف خوب و مناسب است و نقاط کور کمی در خودرو وجود دارد. با وجود طراحی اسپرت خودرو که باعث شیب بیشتر درِ صندوق عقب شده است، اما می توان دید قابل قبولی را از شیشه عقب داشت. اما بدیهی است که از این دید نمی توان برای پارک کردن استفاده کرد. آینه های جانبی این خودرو هم ابعاد مناسبی دارند و دید خوبی را به راننده می دهند. اما باز هم این توقع وجود دارد تا دیگنیتی پرایم مانند SWM G01 به رادار نقطه کور مجهز باشد تا حس امنیت بیشتری را به راننده بدهد.

غربیلک فرمان بهمن دیگنیتی پرایم طراحی جذابی دارد و کنترل سیستم صوتی و کامپیوتر سفر بر روی طرفین آن دیده می شود. تنظیمات کروز کنترل و محدود کننده سرعت هم به وسیله دسته ای مجزای پشت فرمان و زیر دسته راهنما قابل انجام است. تنظیم ۴ جهته ستون فرمان هم از ویژگی های این خودرو به حساب می آید. فرمان کمکی برقی دیگنیتی پرایم عملکرد خوب و مناسبی دارد و مانند تمام فرمان های EPS با توجه سرعت میزان سفتی آن تغییر می کند. همچنین در نسخه مورد بررسی توسط اسب بخار، این امکان فراهم بود تا از طریق نمایشگر خودرو و بخش شخصی سازی تنظیمات، میزان نرمی فرمان تنظیم شود.

دیگنیتیدیگنیتی

دسته دنده، کنسول میانی، پنل تنظیمات ترمز پارک و جلو آمپر دیگنیتی جز نمونه های ساده ix5 است و ویژگی های نسخه های فول آپشن این کراس اوور چینی در محصول گروه بهمن دیده نمی شود. در نسخه فول آپشن ix5 جلو آمپر دیجیتال وجود دارد و همچنین کنسول میانی متفاوت از دیگنیتی است. بخش مربوط به تنظیمات وضعیت دنده هم مدرن تر طراحی شده و به جای تنظیمات مکانیکی دسته دنده، از سیستم الکتریکی در ix5 فول آپشن استفاده شده است. البته دلیل نبود این ویژگی ها در دیگنیتی مشخص است و می توان گفت که احتمالا گروه بهمن برای کنترل قیمت خودرو، مجبور به سفارش گذاری نسخه ارزان تر این بخش ها در دیگنیتی شده است.

دیگنیتیدیگنیتی

سیستم تهویه دیگنیتی از نوع اتوماتیک تک کاناله است و تنظیمات آن به صورت لمسی از طریق پنل بالای دسته دنده و یا نمایشگر خودرو قابل انجام است. باید گفت که پرتاب باد دیگنیتی خوب و مناسب است و به لطف وجود دریچه هوا برای سرنشینان عقب، گردش هوا به خوبی در کابین این خودرو انجام می شود. تنها نکته عجیب در بحث تنظیمات سیستم تهویه بهمن دیگنیتی پرایم، وجود نمادهای گرمکن صندلی های جلوی بر روی نمایشگر خودرو است که غیر فعال است. زیرا در این خودروی گروه بهمن گرمکن صندلی های جلو سفارش گذاری نشده است.

دیگنیتیدیگنیتی

نمایشگر روی داشبورد دیگنیتی ابعاد بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی را دارد و کیفیت مطلوبی در آن دیده می شود. امکان اتصال مستقیم و هوشمند تلفن همراه به نمایشگر این خودرو باعث شده تا بهمن دیگنیتی از سایر رقبا عقب نماند. همچنین کیفیت سیستم صوتی این خودرو مناسب است و می توان گفت که عملکرد این بخش در دیگنیتی پرایم مطلوب تر از خودروهایی چون چری تیگو ۷ و ام وی ام X55 به نظر می رسد. این کراس اوور جدید گروه بهمن به دوربین های ۳۶۰ درجه مجهز است که دید خوبی را از اطراف خودرو به راننده می دهد. اما واقعیت این است که کیفیت این دوربین ها در برابر SWM G01، اصلا قابل رقابت نیست و می توان گفت که دوربین های ۳۶۰ درجه دیگنیتی وضوحی شبیه به محصولات چری دارند. با این وجود بهمن دیگنیتی پرایم مانند SWM G01 به دوربین ثبت وقایع مستقل مجهز است که پشت آینه درون کابین نصب شده و صدای داخل کابین را هم ضبط و ذخیره می کند.

سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، چهار کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل از جمله ویژگی دیگنیتی پرایم در بخش ایمنی است. به غیر از این کراس اوور گروه بهمن و ام وی ام X55، سایر رقبای هم کلاس به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای مجهز هستند.

تجربه رانندگی با بهمن دیگنیتی پرایم:

وقتی با دیگنیتی پرایم رانندگی می کنید، آن چنان حس یک کراس اوور به شما القا نمی شود. زیرا صندلی های خودرو در پایین ترین حد ممکن نصب شده اند و همین مسئله باعث شده تا شما مانند رقبا، حس بالا بودن از سطح زمین را نداشته باشید. این نکته که تا حدی اسپرت بودن دیگنیتی پرایم را به سرنشینان می دهد، باعث کاهش انتقال حرکت های عرضی به سرنشینان هم شده و در نهایت موجب گردیده تا حسی میان یک خودروی هاچ بک و کراس اوور در بحث راحتی برای سرنشینان فراهم شود. با وجود رینگ های ۱۸ اینچی هم سواری خودرو نرم و قابل قبول است و مهم ترین نکته، سکوت قابل قبول سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیرها و چاله ها است. البته این نکته به صورت قیاس گفته با رقبا گفته می شود و بدیهی است که بسیاری از کراس اوورها هستند تا سواری بهتری از دیگنیتی را ارائه بدهند.

یکی از مزیت های رقابتی بهمن دیگنیتی پرایم که در تست و بررسی قابل لمس بود، هنلدینگ خوب و ترمزهای به مراتب بهتر از رقبای این خودرو است. بارها در سرعت های بالا پایداری و چسبندگی دیگنیتی مورد بررسی قرار گرفت. اما دیدیم که هنلدینگ این خودرو در جایگاه خوبی قرار دارد و حداقل در تست های ما، در کمتر موقعیتی سیستم کنترل پایداری وارد عمل می شد. ترمزهای بهمن دیگنیتی هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند و ترمزگیری های شدید در پیچ ها هم نتوانست تا تعادل خودرو را بر هم بزند.

دیگنیتیدیگنیتی

بهمن دیگنیتی پرایم یک کراس اوور ۱۵۷۰ کیلوگرمی است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بدیهی است که این میزان از قدرت نمی تواند شتاب خارق العاده ای را برای این کراس اوور مونتاژی فراهم کند. اما از سویی این امکان وجود دارد تا دیگنیتی از پس خود بر بیاید و راننده را هم اذیت نکند. طبق بررسی های انجام شده، دیگنیتی شتاب معمولی دارد و رقبای نام برده این خودرو، عدد بهتری را برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده اند. دلیل این اتفاق هم وجود جعبه دنده CVT در بهمن دیگنیتی پرایم است. این جعبه دنده اتوماتیک که نسل جدید سیستم های انتقال قدرت پیوسته است و در میان گیربکس های CVT عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد، بیشتر سبب شده تا مصرف سوخت دیگنیتی مناسب باشد و از سویی شتاب ثانویه بهتری را نسبت به رقبا فراهم کند. اما بدیهی است که با وجود تولید گشتاور در دور موتور ۱۸۰۰RPM، نمی توان توقع داشت تا دیگنیتی با جعبه دنده CVT شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰ ثانیه را داشته باشد.

با این حال شروع حرکت دیگنیتی خوب و قابل قبول است و حتی در شیب نوردی های معمول و دنده عقب در سربالایی، عملکرد این کراس اوور اسپرت خوب و منطقی به نظر می رسد. از سویی با وجود اینکه نمی توان در حالت تیپ ترونیک جعبه دنده CVT، حس رانندگی یک خودروی AT و یا DCT را تجربه کرد، اما می توان گفت که کارکرد این قابلیت در دیگنیتی تا حدی بهتری از سایر چینی های با جعبه دنده CVT است.

مشخصات فنی

  • ابعاد خودرو: 4685*1865*1645 میلی متر
  • فاصله بین دو محور: 2790 میلی متر
  • فاصله تا سطح زمین (بدون سرنشین): 195 میلی متر
  • وزن خالص: 1570 کیلوگرم
  • تعداد سرنشین: 5 نفر
  • حجم صندوق عقب: 780 لیتر (در صورت تا شدن صندلی های ردیف عقب 1420 لیتر)
  • شعاع گردش خودرو: 5/7 متر
  • مدل موتور: SFG15T
  • حجم موتور: 1500 سی سی توربوشارژ
  • تعداد سیلندرها و آرایش سوپاپ ها: 4 سیلندر خطی/ 16 سوپاپ
  • نوع و نحوه تزریق سوخت: بنزینی- کنترل الکترونیکی چند نقطه ای ترتیبی
  • حداکثر قدرت موتور: 148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 220 نیوتن متر در 1800-4000 دور در دقیقه
  • نوع گیربکس: CVT- مجهز به سیستم تیپ ترونیک
  • سطح آلایندگی: یورو 5
  • ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
  • ترمز پارکب: رقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold)
  • سیستم ترمز: ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی (EBD)
  • سیستم های کنترل کشش: TCS - ASR - TRC - ATC
  • سیستم کمکی ترمز: EBA - BAS - BA - EVA
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC): دارد
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC): دارد
  • سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سان روف (Anti-Pinch): دارد
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC): دارد
  • دوربین ثبت کننده رانندگی (Driving Recorder): دارد
  • حالات رانندگی: نرمال - اسپرت - زمستانی
  • سیستم ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer): دارد
  • اتصال صندلی کودک ISOFIX: دارد
  • ایربگ: 4 عدد (راننده+سرنشین جلو+جانبی)
  • کمربندهای ایمنی پیش کشنده صندلی های جلو: دارد
  • سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS): دارد
  • فرمان: چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا
  • سان روف: پانورومیک دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع
  • درب الکتریکی صندوق عقب: دارد
  • دوربین عقب: دارد
  • سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو): دارد
  • دوربین 360 درجه برای سهولت پارک: دارد
  • شیشه های Privacy: درب های ردیف دوم و عقب
  • پوشش صندلی ها: چرمی
  • صندلی راننده: برقی با قابلیت تنظیم در 6 جهت
  • سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث دارای سیستم رهیاب/ناوبری: دارد
  • صفحه نمایشگر: لمسی 10/25 اینچی دارای پورت های AUX و USB
  • استارت دکمه ای (Push Button): دارد
  • سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless Entry): دارد
  • آینه های جانبی: برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب: دارد
  • چراغ های روشنایی در روز (Day Light): دارد
  • سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل (Follow me home): دارد
  • چراغ های جلو و عقب: (Full Intelligent LED) به همراه سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو به صورت برقی
  • روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light): دارد
  • آنتن رادیویی مدل کوسه ای (Shark Fin): دارد
  • سیستم تهویه مطبوع: اتوماتیک مجهز به Touch Control و دریچه هوا برای سرنشینان عقب
  • تثبیت کننده سرعت خودرو(کروز کنترل): دارد
  • خروجی 12 ولت (فندکی): سه عدد
  • خروجی USB: دو عدد (ردیف جلو و عقب)
  • رینگ: آلومینیومی 18 اینچی
  • برف پاک کن: اتوماتیک جلو (Boneless) به همراه سنسور باران
  • درب باک الکتریکی: دارد
  • زمان ثبت نام در طرح بهمن موتور
  • ثبت نام فروش نقدی با قیمت قطعی بهمن موتور به صورت اینترنتی و به تعداد محدود از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۶ همان روز یا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد
  •  اجمالی
  • کراس‌اوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن بوده که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix5 است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه می‌شود. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط رده بندی می‌شود.
محصولات دانگ فنگ حضور گسترده‌ای در کشورمان دارند و تقریبا هرکدام از خودروسازان یک یا چند محصول از خودروسازی بزرگ دانگ فنگ را مونتاژ و عرضه می‌کنند. دانگ فنگ H30 کراس، دانگ فنگ ریچ و حال دانگ فنگ ix5 یا کراس‌اوور دیگنیتی بخشی از این محصولات هستند.
 
نزدیک‌ترین رقیب کراس‌اوور دیگنیتی در بازار را باید چری تیگو 7 بدانیم. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چندسال اخیر، کراس‌اوور دیگنیتی نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است اما استفاده از جعبه دنده اتوماتیک با ضرایب پیوسته، این خودرو را در دسته کراس‌اوورهای اقتصادی قرار می‌دهد امکانات و تجهیزات دیگنیتی
در بخش ایمنی، خودروی دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز شده و همچنین از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD، سیستم‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، سیستم کمکی ترمز EVA -BA - BAS - EBA و همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC بهره‌مند شده است. علاوه بر این می‌توان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، چراغ های مخصوص روز و همچنین تعداد زیادی تجهیزات رفاهی و کاربردی دیگر اشاره داشت که جزییات آن را می توانید در صفحه مخصوص دیگنیتی، در مشخصات فنی مشاهده کنید.
امکانات دیگنیتی
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD - سیستم‌های کنترل کششATC و TRC و ASR و TCS - سیستم کمکی ترمز EVA – BA - BAS - EBA - سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC
کیسه هوا ایربگ های راننده، سرنشین جلو و جانبی
سیستم صوتی سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بولوتوث دارای سیستم رهیاب/ ناوبری - صفحه نمایش لمسی 25/10 اینچی دارای پورت های AUX و USB -6 عدد بلندگو
دیگر تجهیزات سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی HDC - سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC - سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف - دوربین ثبت کننده رانندگی Driving Recorder - حالت رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی - سیستم ضد سرقت الکترونیکی Immobilizer - اتصال صندلی کودک ISOFIX - ترمز پارک برقی EPB به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) - کمربندهای ایمنی پیش کشاننده صندلی های جلو - سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها TPMS - فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا - سان روف پانوراما دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع - درب الکتریکی صندوق عقب - دوربین عقب - سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) - دوربین 360 درجه برای سهولت پارک - شیشه های Privacy درب های ردیف دوم و عقب - پوشش چرمی صندلی ها - صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت - استارت دکمه ای - سیستم هوشمند ورود بدون کلید Keyless Entry - آینه های جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن - چراغ های مه شکن جلو و عقب - چراغ های روشنایی در روز Day Light - سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow me home - چراغ های جلو و عقب به همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو - روشنایی خودکار چراغ های جلو Auto Light - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب - تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) - 3 عدد خروجی 12 ولت دو عدد خروجی USB ردیف جلو و عقب - مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچی - برف پاک کن اتوماتیک جلو به همراه سنسور باران - درب باک الکتریکی
رقبای دیگنیتی در بازار
همانطور که گفتیم، نزدیک‌‌ترین رقیب کراس‌‌اوور دیگنیتی در بازار کشور را می‌توان کراس‌اوور لوکس مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 معرفی کرد که در بخش فنی شباهت نزدیکی به یکدیگر دارند. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چند سال اخیر، کراس‌‌اوور دیگنیتی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر 148 اسب بخاری مجهز شده است و در سمت دیگر خودروی چری تیگو 7 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر قرار می‌گیرد که دقیقاً خروجی قدرت برابر با دیگنیتی بهمن موتور دارد. شاید تنها دلیلی که شما را به خرید چری تیگو 7 ترغیب کند، جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه آن در مقایسه با جعبه دنده اتوماتیک CVT کراس اوور دیگنیتی باشد، در غیر این صورت دیگنیتی به عنوان یک خودروی تازه وارد به بازار کشور شناخته می‌شود که از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به چری تیگو 7 برخوردار بوده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و همچنین ظاهری جذاب‌تر و به روزتری نسبت به خودروی چری تیگو 7 دارد.
خودروی دیگنیتی تنها یکبار تابحال توسط بهمن موتور پیش فروش شد که با قیمت 760 میلیون تومان تحویل داده شد اما بلافاصله در بازار آزاد با قیمتی نزدیک به 1 میلیارد تومان قیمت گذاری شد. قیمتی بسیار بالا که سود زیادی را به جیب دلالان روانه می کند. باید دید که آیا با بهمن موتور در پیش فروش های آتی می تواند قیمت این خودرو را در رنج 760 میلیون تومانی نگه دارد یا خیر.
قیمت و نمایندگی
قیمت  - بروز رسانی در یکشنبه 17 بهمن
نمایندگی فروش گروه بهمن
سوالات متداول
روی دیگنیتی چه موتوری نصب شده است؟
روی دیگنیتی چه آپشن هایی نصب شده است؟
مقاله های مرتبط با دیگنیتی
بهترین خودروهای چینی بازار در سال 1400 کدامند؟
 
 
yektanet.com
مطالب پیشنهادیYektanet: Vaccine
تنها روش ثروتمند شدن در ایران! (رایگان یاد بگیرید)
 
راز پولدار شدن ثروتمندان مشهور!! (تو هم اینجوری پولدار شو)
 
یدکنما - فروشگاه لوازم یدکی خودرو
 
رنو سواران از کجا قطعه اصل بخرند؟
 
تعمیر خودروهای خارجی و داخلی در دو شعبه مجزا | کلیک کنید
 
حس می‌کنی چاق شدی؟! 30 روزه وزنتو کم کن | «دمنوش گیاهی»
 
تنها روش ثروتمند شدن در ایران! (رایگان یاد بگیرید)
تنها روش ثروتمند شدن در ایران! (رایگان یاد بگیرید)
 
راز پولدار شدن ثروتمندان مشهور!! (تو هم اینجوری پولدار شو)
راز پولدار شدن ثروتمندان مشهور!! (تو هم اینجوری پولدار شو)
 
یدکنما - فروشگاه لوازم یدکی خودرو
یدکنما - فروشگاه لوازم یدکی خودرو
 
رنو سواران از کجا قطعه اصل بخرند؟
رنو سواران از کجا قطعه اصل بخرند؟
 
تعمیر خودروهای خارجی و داخلی در دو شعبه مجزا | کلیک کنید
تعمیر خودروهای خارجی و داخلی در دو شعبه مجزا | کلیک کنید
 
حس می‌کنی چاق شدی؟! 30 روزه وزنتو کم کن | «دمنوش گیاهی»
حس می‌کنی چاق شدی؟! 30 روزه وزنتو کم کن | «دمنوش گیاهی»
 
تنها روش ثروتمند شدن در ایران! (رایگان یاد بگیرید)
 
راز پولدار شدن ثروتمندان مشهور!! (تو هم اینجوری پولدار شو)
 
یدکنما - فروشگاه لوازم یدکی خودرو
 
رنو سواران از کجا قطعه اصل بخرند؟
 
تعمیر خودروهای خارجی و داخلی در دو شعبه مجزا | کلیک کنید
 
حس می‌کنی چاق شدی؟! 30 روزه وزنتو کم کن | «دمنوش گیاهی»
 
نظرات
نام
آدرس ایمیل
متن پیام
 
ali1399/7/17
56
 
ظاهرش بد نیست. گیربکس cvt با موتور 1.5 برای این هیکل و اندازه، فکر نکنم جالب باشه.
Mahdi1399/7/24
53
 
موتور و گیربکس انتخاب شده برای این ماشین خوب نیست .
و همینطور اینکه دیفرانسیل جلو هست نقطه ضعفه
Amir Hesam1399/8/18
28
 
ایرادی نداره. درعوض
Amir Hesam1399/8/18
29
 
خوشگله. خخخخخخخخ
 
 
 
 
 
 
 
.
مجید1399/8/10
58
 
این کراس اوور حدود 300 کیلو از پژو 2008 سنگین تره و گیربکس cvt با موتور 1.5توربو و 150 اسب بخار برای این وزن و اندازه جالب نیست. و با توجه به اینکه زیر مجموعه دانفنگ هست احتمالا گیربکس هم با کندی عملکرد مواجه هست ضمن اینکه با توجه با نسبت طول به عرض و فاصله محوری احتمالا هندلینگ خوبی نداره چیزی که جز مشکلات اصلی خودرو های چینی هست.
نمای جلو مشخص میکنه که ماشین طراحی اصیلی نداره امانمای پشت خوبه . توی نمای داخلی اگه کسی یه کم طراحی صنعتی بلد باشه متوجه میشه که نمای داشبورد از تقارن برخوردار نیست و طراحی گنگی داره.
در مورد ترمز ها و دید رانندگی هم تا زمانی که پشت فرمان این ماشین نشینیم نمیشه اظهار نظر کرد
M.m1399/9/21
84
 
آخه شما که این ماشین رو سوار نشدی ، تست و بررسیشم ندیدی
برا چی نظر بی خود میدی
مهدی1400/7/17
8
 
دادا دمت گرم واقعا
شما این پیامو ابان 99 نوشتی و من پیامم رو دارم مهر 1400 مینویسم و جالبه این ایراداتی که گفتی رو تو سایتای مختلف واسه این خودرو گفتن.... دمت گرم واقعا کارت درسته
امیرحسین1399/9/2
62
 
خیلی خوشگله..واقعا چین داره خوب پیش میره....
برومند1399/9/25
29
 
فارغ از مباحث مربوط ب این خودرو در هر سگمنتی مهم اینه که آیا چین میخواد با دنیا چ کنه ؟ اینده خیلی تاریکی برای دیگر خودرو سازی های دنیامن میبینم قطعا و حتما اگه چین تواناییش بیشتر بشه کمتر خودروسازی میتونه دیگه در مقابلش قد بلند کنه این نکته راجع به خودروساز های کره ای ک 100 درصد داره صدق میکنه اینده خودروسازی های دنیا به نظر من یا همه ب سمت سبک ارزان سازی چینی میرن یا چینی ها به سمت گرون سازی مثل کمپانی های بزرگ میرن البته بعد از تسلط ب صنعت خودروسازی
علی اکبر1399/10/27
50
 
لگنی دیگر از دیار سرسبز چین
یوسف1399/10/30
129
 
(آهی کشیده و پراید مدل 82 خود را استارت زده و در افق محو میشود)
فربد1400/7/28
14
 
چرت نگو ماشین های چینی عالین برو ببین که خیلی وقته از کره و ژاپن و فرانسه زده جلو گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
سید محمد1400/10/22
2
 
سلام. دوست عزیز تو که ماشین چینی سوار نشدی، چرا حرف مفت میزنی؟ یه لاستیک ماشین چینی به بهترین ماشین ایرانی می ارزه. واقعاً از هر نظری ماشین ایرانی با چینی قابل قیاس نیس. من 4 ساله ماشین چینی سوار میشم واقعاً راضی ام. نسبت به امکاناتش قیمتش مفته
امیر1399/12/9
35
 
چرا انقدر کیفیت صندلی هاش تخمیه؟؟؟
مرتضی1400/5/19
5
 
قیافه اش از این ها است که سر ماه دوم ازش حالت به هم میخوره، فقط همون اولش جذابه
علیرضا1400/5/19
6
 
به نظرم یکی از آشغال ترین ماشین هایی هست که میشه خرید، آخه 1.5 لیتری با گیربکس CVT!؟ اصلاً راه میره؟
افشین1400/5/19
1
 
دوستان عزیز سلام
 
یه نظر بدین لطفا:
بین دیگنیتی و فیدلیتی شما بودین کدوم رو انتخاب میکردین؟
اگر دلیلی هم داشتین بگین ممنون میشم.
هادی گرامی1400/5/19
5
 
من میگم دیگنیتی.
 
کیفیت شون نزدیکه، ولی دیگنیتی زیباتره. خیلی هم زیباتره
سامان1400/5/19
1
 
Dignity
OnlyJapan1400/5/19
2
 
جفتشون بیخود هستن
ولی فیدلیتی کیفیت بهتری داره
توی نمایندگی بهمن دیدم
سبحان رحیمی1400/5/19
2
 
یکی از معدود ماشین های چینی واقعا خوبی که وارد بازار ما شد
فرشاد مهرجو1400/5/19
3
 
ماشین همه چی تکمیل، حیف فقط گیربکس CVT‌ داره
یاسین رضایی1400/5/19
3
 
یکی از ماشین هایی که در آینده قراره ازش زیاد بشنویم!
ارشك1400/5/31
16
 
ادم خر سوار شه بهتر از ماشين چينيه.
فربد1400/6/25
14
 
آخه بدبخت الاغ چرا زرت و پرت میکنی ماشین های چینی عالین و محشرن برو تو اینترنت سرچ کن و چشمای کورتو باز کن ببین که خودرو سازی چین اول هست تو دنیا و خیلی وقته از کره و ژاپن زده جلو تو لیاقت ماشین های چینی رو نداری بدبخت یه حکایتی هست میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
Amir1400/6/29
25
 
⬆️پیام ارسال شده از
کودک ۱۰ ساله ای که فامیل همسایشون ماشین چینی داره
Ali1400/6/8
1
 
سلام
اگه بنزین سوپر یا اکتان بالا نریزیم واقعا موتور های توربو شارژ خراب میشه یا فقط در حد شعاره ؟ خیلی ها رو میشناسم اصلا داخل ماشین های توربوشون بنزین سوپر نمیرزین ماشینشون هم مشکلی پیدا نکرده
ممنون میشم راهنمایی کنید
حسین جباری1400/6/10
4
 
سلام دوستان کسی میتونه بگه چرا با وجود اینکه شرایط خرید از نمایندگی با قیمت 750 تومان آسان هست، چرا این خودرو در نمایشگاه 1.300 قیمتگذاری برای فروش شده؟
رهگذر1400/7/15
10
 
چون اینجا ایرانه
مجیدخان1400/7/18
3
 
اگه قیمت بازار هم 760 بود میارزید اما یک تومن نمیارزه با توجه به رقبای این سطح از قیمت.
اسی1400/8/15
2
 
مملکت ایزان چه قدر بدبخت در زمینه تولید صنعت خودرو سازی است که خودرو های وارداتی باید برای مردم حکم طلا را داشته باشند
فربد1400/8/21
2
 
خیلی خودروی خوبیه ولی هفتصد میلیون زیادشه چون موتورش قوی نیست و گیربکس خوبی نداره گیربکس اشغالی داره
soheil1400/10/8
4
 
درسته خیلی طراحی جذاب بروز و اسپرت و خیلی شیک داره کابینش پر از آپشنه کیفیت مواد به کار رفته در کابین عالی هستش هندلینگ هم خیلی خوب هست اما اصلا موتور خوبی نداره خیلی ضعیفه گیربکس cvt خودش در شروع حرکت کنده و توربو هم لگ داره خیلی بد سربالایی میره.
مگی همچی امکانات هست
داری یک و پونصد پول میدی که همه جا ماشینت کم بیاره !
خب آدم میره ام جی جی اس یا اسپرتج یا ماشین های دو دیفرانسیل با قیمت کمتر سوار میشه
خریدن این خریته گول ظاهرش را نخورید
من اسپرتج ۲۰۱۴ یا ام جی یج اس یا یه رافور به کار کرد بالا را ترجیح میدم به این
این فقط برای پیر مرد ها خوبه که فقط دوست دارن ماشسن قشنگ باشه و راه بره و پر آپشن باشه و هیچ انتظاری در شتاب کشش و کوچکترین آفرود رو ندارن
حیفه پولی که پای این میره
مجید1400/10/14
1
 
با سلام و احترام
ظاهر شیک و آپشن متوسطی داره اما کیفیت و دوام قطعه بعدا مشخص میشه . مهم ترین موضوع که اساسا در خودرو های چینی آزاردهنده شده موتور ضعیفشون هستش که بعدها در رانندگی بشدت آدم رو نا امید میکنه
مهدی1400/11/5
0
 
والا ظاهر و مشخصاتش عالی هستن ولی نمیدونم چرا یه عده وقتی هنوز یه محصول رو از نزدیک هم ندیدن باهاش پدرکشتگی دارن
این ماشین هر چی باشه شرف داره به آشغال های ایرانی
الميرا1400/11/11
1
 
سلام
دوستان من هيوندا 120 دارم مي ارزه بفروشم يه ديگنيتي ثبت نام كنم؟
 
گروه خودروبانک با شعار "دسترسی به بهترین انتخاب" تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم.
 
     
لینک های محبوب
ماشین رانا
ماشین کوییک
ماشین شاهین سایپا
ماشین ساینا
ماشین دنا
ماشین دنا پلاس
ماکت ماشین
Car
دسترسی ها
تبلیغات
تماس با ما
درباره ما
همکاری با سایت
سریعترین خودرو تست شده توسط خودروبانک
RSS
جشنواره وبجشنواره وب 95
خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران 
 
 




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.